Az én saját honlapom
Ha táncolsz, élsz...ha élsz, táncolsz."


Angol keringő
:

Koreográfia:
2 alaplépés
1 jobbra fordul
1 alaplépés
1 váltólépés
1 balra fordul                                                                 
1 váltólépés


Alapállás:
Zárt standard alaptartás, diagonál fal felé.

Alalplépés:
Jobb lábbal indul a fiú elore.
Lassan balra Lép, majd jobbal zár.
Ballal hátra lép, majd jobbal oldalra, és zár.


Jobbra fordul:
Fiú jobb lábbal elore lép, majd bal lábbal mellé, végül jobbal zár, úgy hogy a 120 fokkal jobbra fordul (menetiránynak háttal). Utána ballal hátra lép, úgy hogy diagonál kör közepe felé fordul, majd jobbal mellé, és zár.


Váltólépés:
Lényegében fél alaplépés, csak az elore-oldal-zár része van meg.

Balra fordul:
Fiú bal lábbal elore, majd jobbal mellé és zár úgy, hogy közben menetiránynak háttal fordulnak, majd jobbal hátra, majd mellé, zár, úgy hogy visszakerülnek a diagonál fal fele irányba.
2005 World Am. Standard Championships

Bécsi keringő:

Koreográfia:
1 Előre lépés
1 helycsere
1 Előre lépés
1 lány fordul
4 alaplépés
4 negyed fordulat


Alapállás:
Zárt standard alaptartás, diagonál fal felé.

Előre
A pár egymás mellett áll egy irányba néznek a fiú a lány bal oldalán. Bal keze a háta mögött, jobbal a lány bal kezét fogja. A lány jobb keze a szoknya vonalába simul. Az előre mellé mellé lépés során egymással szembe fordulnak, majd hátra mellé, mellé lépéssel a haladási iránynak háttal fordulnak, fordított kezdőállásban.

Helycsere
A lány az előre mellé, mellé lépés során szembefodul a fiúval, majd ugyanígy áttáncol a fiú túloldalára. A fiú ezalatt két lépést tesz balra. Ekkor az kezdőállásban állnak ismét, scak szemben az eredetivel.

Lány fordul
A fiú egy helyben áll, a lány a fiú bal keze alatt átfordul a saját tengelye körül, közben a fiúval szembe kerül, és felveszik a zárt standard alaptartást

Alaplépés
A fiú jobb lábbal előre, a lány ballal hátra lép, mellé, mellém, míg a testsúly lent-fent-fent ütemre hullámzik, utána ugyanez ballal hátra.

Negyed fordulat
Az alalépés minden ütemére jobbra fordulnak 90 fokkal, így a négy fordulat alatt a két teljes alaplépés ütemére vissza érnek a kezdő pozícióba.

Bécs keringő

Jive:

Koreográfia:
2 alaplépés
1 lány kifordul
1 spot turn
1 kar alatt fordul
1 kézcsere hát mögött
1 stop and go

Alapállás
Minden pár egy irányban áll, zárt latin alaptartás.

Alaplépés
Fiú bal lábbal, lány jobb lábbal hátralép, majd vissza.
lép-zár-lép balra, majd jobbra.

Lány kifordul
Fiú két alaplépése alatt a lány a fiú bal karja alatt kifordul balra, majd vissza. Visszaérkezéskor nyitott tartás.

Spot turn
A lány a lép-zár-lép után a fiú jobb kezét használva támasznak saját tengelye körül megfordul, majd lép-zár-lép vissza.

Kar alatt fordul
A pár a két lép-zár-lép ütemére helyet cserél, miközben a lány a fiú bal karja alatt megfordul.

Kézcsere hát mögött
A pár újra helyet cserél, ezúttal a fiú a háta mögött átvéve a lány kezét.

Stop and go
Mindkét táncos elorefelé haladva egymás mellé ér, miközben a lány a fiú bal karja alatt megfordul. Az elso lép-zár-lép után a fiú átkarolja a lány derekát a jobb kezével, miközben a lány a bal kezét a magasba nyújtja, és lépnek egy elore-vissza lépést, majd lép-zár-lép vissza alapállásba.

Jive

Samba:

Alapállás:

Zárt szembenállás. A lábak vagy zártak, vagy a táncosok az egyik lábukat oldalt tartják súlytalanul. A test egyenes, a fej emelt, és szemkapcsolat van a partnerrel. A férfi jobb keze a nő lapockáján van, a bal kezével fogja nő jobb kezét szemmagasságban. A nő bal kezét súlytalanul a férfi jobb karjára helyezi.

Mozgás iránya:

Minden figura a táncirányba halad.

Kiinduló helyzet:

A férfi arccal a fal felé áll, a nő a falnak hátnak.

Kiinduló lábtartás:

A férfi jobb lábbal előre, a nő bal lábbal hátra lép

Lábmunka:

A teljes súlyú lépés féltalp-talpra van helyezve. A Sambában előfordul teljes súlyos, részsúlyos, és súlytalan lépések. A lépések feladata a továbbhaladás mellett a bounce mozgások kivitelezése melyek a boka és a térd segítségével jönnek létre.

Ütem:

A samba 2/4-es tánc, melyben a 2. ütés a hangsúlyos.

Tempó:

A versenyeken 50/52 ütés/perc


Samba

Cha-Cha-Cha:

Koreográfia:
2 alaplépés
4 negyedfordulat
3 New York
1 Spot Turn
3 Hand To Hand
1 kar alatt fordulás
3 Shoulder To Shoulder

Alapállás:
Zárt latin alaptartás, minden pár egy irányba néz.

Alalplépés:
Jobb lábbal indul a fiú oldalra.
Gyors ütemre kicsiket lépkedve: Lép - Zár - Lép (Cha-Cha-Cha)
Testsúly a jobb lábon, fiú ballal el?re, lány jobbal hátra lép lassú ütemre, majd vissza (Step-Step)
Lép-Zár-Lép balra, majd Hátra-Vissza.

Negyedfordulat:
Az alaplépés Hátra-Vissza elemére fordulva egy negyeddel balra.

New York:
Nyitott latin tartásból indulva, Cha-Cha-Cha után mindkét táncos a lépés irányába fordul és el?re lép, az El?re-Vissza ütemére, közben a szabad kezüket oldalra kinyújtják.

Spot Turn:
A New York Step-Step ütemének második felére mindkét táncos megfordul a tengelye körül, a fiú bal, és a lány jobb kezüket összetéve segítik egymást lendületet venni a fordulathoz.

Hand To Hand:
A Cha-Cha-Cha lépések után a Step-Step ütemére mindkét táncos hátat fordít a haladási iránynak és hátra, majd vissza lépnek, miközben az egyik kezüket fogják, és a másikkal vízszintesen oldalra kinyúlnak

Kar alatt fordulás:
A fiú alaplépésre a lány a Cha-Cha-Cha lépésekkel diagonál a fiú felé lépked, majd az elöl lév? lábán állva megfordul a saját tengelye körül jobbra a step-step ütemére miközben a fiú fogja a jobb kezét, és a feje fölé tartja.

Shoulder To Shoulder:
A Step-Step ütemére a fiú a haladási irányba, a lány annak háttal befordul, és lépnek egyet, miközben a közelebbi kezüket egymásnak támasztják, majd vissza. Ily módon a pár egymással szembe nézve lép egyet oda, egyet vissza.
Cha-Cha-Cha

Quickstep: 

quickstep (angol szó; jelentése: gyors lépés) leginkább a foxtrottból eredeztethető, melynek gyökerei a ragben és a onestepben keresendők. Utóbbi kb. 1910-ben került át Amerikai Egyesült ÁllamokAmerikából Európába.

Alapvető mozgás:
-Természetes kanyar
-Fordított kanyar
-Negyed joghoz fordul
-Progressive Chasse
-Haladó zárlépés
-Természetes pörgés kanyar
-Chasse ellentét 1-3 éves lesz
-Gyors nyitott ellentét
-A V6
-A lendítőerő fordul
-Telemark

Zenei ütem: 4/4

Tempó: 50-52 ütem/perc
Quickstep

Tangó:

A tangó a második standard-táncként szerepel a versenyeken, latin eredete miatt viszont kitűnik a sorból. Jelenlegi formáját 1929-ben nyerte el. Jellegzetessége: a gyors, hirtelen fékezett, erőteljes haladómozgásokban nyilvánul meg, melyek szaggatottan váltakoznak a szenvedélyes dinamika és a feszült szünet között.-Közel argentinnal sétáltat 1-2 3-5
Lépések:

-Kanyart ráz meg
-Haladó kapcsolat
-Sétány kapcsolat
-Zárt sétány (egy)
-Nyitott Promenade(b)
-Fordított kanyart nyit ki
-Négy lép (egy)
-Öt lépéses (b)
-Természetes sétány kanyar
-Született tehetség kanyart csavar
-Külső forgórész

Zenei üteme: 2/4-es, minden ütemben két hangsúly van.

Ritmus: lassú-lassú-gyors-gyors-lassú

Tangó

 

Rumba:

A rumba szó jelentése: ünnep, tánc

Maga a rumba több kubai páros tánc összefoglaló neve. Zenéjét az afrokubai ritmusok jellemzik. Ennek a zenének két ága fejlődött ki a habanera és a modern rumba

E két zene természetesen szoros kapcsolatban áll egymással.

A zenét vagy lassan játszották, mint később az Európában népszerű rumba-bolerót, vagy gyorsabb tempóban, mint a rumba-guarachat-t és a ?Kubai Rumbát?. 1930-ban hódította meg Európát.

1964-ben a rumba felkerült a versenytáncok programjára s azóta is nélkülözhetetlen a programokból. Alapja a rumba-boleró.

Zenei ütem: 4/4
Rumba

Paso Doble:

A Paso Doble spanyol eredetű tánc, táncparketten ritkán látható, esetleg önállósult változatban színpadon. Az 1920-as években terjedt el bikaviadal-pantomim név alatt. Mai formáját Franciaországban alkották meg, ahol eleinte főleg táncművészek táncolták, mielőtt show- és később versenytáncként a tánctanárok felfedezték volna.Tempó: 25-27 ütem/perc  

Paso Doble

 

 

 

Divattáncok:

  • Salsa:

 

1) Lábmunka helyben (Mambo Shines) vagy utazók (Progressive Shines)
2) Solo Turns (egyszerű, dupla vagy háromszoros ember / a hölgy kanyar)
3) Megnyitások (Open Break, NY, stb.)
4) Testelőnyt keresztez (CBL)
5) A fonás fordul (pörgés)
6) Pörgéseket kötöz össze
7) Pickabo (helyesen Peek egy hurrogás) vagy ő-megy-ő-megy (Hgsg.)
8) Togethersöket fordít vagy tengelyforgások (a támpont fordul)

Jellemzője: játékosság, karral való forgatások oda-vissza, lépéskombinációk sokasága. További eltérése a Mambótól, hogy míg a Mambóban nyújtott lábbal táncolnak, a Salsánál a kissé hajlított láb is elfogadható.

Zene: gyors, sodró, áradó, heves, a különböző ritmusok keveredése miatt ritmikusan bonyolult, szinkópált, a Sambához hasonló.

Ütem: 4/4, az első negyedre hangsúlyoz
Ritmus: 1-2-3-4
Tempó: tudásszint szerint 36-52 ütem/perc

  • Mambo:

 A Mambo kezdetben egy afrokubai zene elnevezése volt. A szó a vallási fogalomkörből származott és szent cselekedetet jelentett, azonban több nép gyülekezés és társalgás jelentésben is ismerte.

A dobokat régen szent eszközöknek tekintették és úgy gondolták, hogy a mambo zene közben ezek a szent eszközök beszélgetnek egymással és az istenekkel. Ezt a poliritmikus szórakozást - azaz, hogy mindegyik zenész a saját ritmusát játszotta különböző hangfekvésben - nevezték Mambonak.

Zenéje: gyors, sodró, áradó, heves és ritmikusan bonyolult a különböző ritmusok kereszteződése és összekapcsolása miatt, feszültséggel teli, szinkópált, a Sambához hasonló.
Zenei üteme: 4/4-es.
Tempó: tudásszint szerint 36-52 ütem/perc
Mambo

  • Boogie-Woogie:A Boogie-Woogie alapvetően egy Swing eredetű tánc, amely az '50-es években a Rock & Roll elterjedésével vált népszerűvé Európában. Az Egyesült Államokban nevezik néha a Swing európai stílusának, változatának is. A Swing táncok (Lindy Hop, Balboa, Shag, Hoollywood Style, Hustle, West Coast Swing stb.), és a Boogie-Woogie közös és legfőbb jellemzője a szabad vezetés, az improvizáció.

              Zenei ütem: 4/4
              Tempó: 28 ? 52 ütem/perc (hivatalosan, versenyeken) de tudásszinttől függően ez lehet akár 60, 64 is.
Boogie-Woggie

 

  • Rock&Roll:

     

    A Rock & Roll - zenéjét és ritmusát tekintve - nemcsak a legviharosabb táncok egyike, de egy egész irányzat születése is neki köszönhető. A tánc önállósíthatta magát végül azok számára is, akik azt korábban vadul elutasították.

    Wolfgang Steuer müncheni tánctanár - aki az Általános Német Tánctanár Szövetség alelnöke, valamint az első szaktanárok egyike - gondoskodott arról, hogy a professzionális táncosok és az első Rock & Roll amatőrök által közösen kidolgozott új figurák, illetve a tánc alap- és akrobatikaformáinak korlátozásai mielőbb közkinccsé váljanak.
    Zenei üteme: 4/4-es
    Tempó: tudásszint szerint váltakozhat
    - kezdő szinten ajánlatos lassabb zenét választani, igazán a 40 ütem/perc lenne az ideális
    - versenyeken 48 ütem/perc

    Rock&Roll